MicroStation/J dokáže vytvořit animační sekvence několika typů: průlet po určené trase, rozpohybování prvků zadáním klíčových poloh a vytvoření sluneční studie. Tvorbu animačních sekvencí lze obohatit o "herce". Jedná se o objekty ve výkresu, které mají definován scénář, tj. předpis, jak se mají v průběhu animační sekvence chovat. Scénář může obsahovat pokyny typu: "Ve snímku 20 se dej do pohybu a ve snímku 80 se zastav na tomto místě," nebo "Ve snímku 10 začni rotovat, zvyšuj rychlost rotace a ve snímku 50 se náhle zvětši na trojnásobek," popřípadě (o světle): "Ve snímku 25 se začni rozsvěcovat, ve snímku 60 sviť plnou intenzitou a ve snímku 200 pohasni, navíc v každém pátém snímku zablikej zeleně." Animovat je možné i kameru, kterou je animace snímána (změna objektivu, pohyb kamerou, panorámování apod.) a materiály: Objekty mohou v průběhu animační sekvence měnit materiál, kterým jsou vybaveny (sklo se stává průhlednější, kov hladší, voda zčeřenější apod.).
Součástí standardní výbavy MicroStationu/J je podpora (hardwarových) grafických akcelerátorů typu OpenGL. Přímo v systému MicroStation je zabudován grafický urychlovač QuickVisionGL, s jehož pomocí je možné otáčet stínovanými modely v pohledu v reálném čase a výrazně urychlit rendering.